tirsdag den 1. november 2016

Halloween

Det er vist ingen hemmelighed, at vi ELSKER halloween herhjemme. Jeg synes, det er så skønt med en måned, hvor vi kan være kreative, lave hyggelige aktiviteter og så slutte af med en fest! Sådan har vi gjort i mange år efterhånden.



I år fik vi besøg af et hold venner, der aldrig før havde holdt halloween, så de glædede sig, især den store dreng, som August går på skole med. De to tog bussen hjem fra skole sammen. Vibe og jeg hentede dem ved bussen. Da vi kom hjem, fik vi et stykke edderkoppekage. 


Lidt senere havde jeg lavet en halloweenskattejagt i huset med 6 poster.  Skatten var i ishuset, som vi havde pyntet op i halloweentema. 


Da kl. blev 16 skulle drengene ud og trick og treat'e med nogle andre børn på vejen. Halvanden time var de væk før vi skulle spise - de havde haft det så fedt! 

Aftensmaden blev indtaget ved dette bord! Jeg elsker jo borddækning, så det skulle selvfølgelig være et uhyggeligt bord! Det fedeste var uden tvivl tørisen! Den havde jeg fået i gave fra DryIce4you. Det har en hjemmeside fyldt med tøris i forskellige mængder og varianter. Jeg synes simpelthen det er SÅ smart! Man bestiller det man ønsker, så bliver det sendt i en flamingobeholder, så trykket ikke bliver for stort, og så dagen efter har man tøris til sit bord, drinks eller evt. til kølertasken. Altså tænk lige over det... det er is, der bliver sendt med posten...! Herligt! Det gav simpelthen det fedeste look på bordet, og både børn og voksne var Mega imponerede! 




Vi brugte også tørisen udenfor, hvor mange børn sagde, det var det mest uhyggelige og fede hus, de havde besøgt! Det er jo bare så fedt at høre! 


Jeg skal HELT sikkert have tøris igen til næste år, og hvem ved måske også før! Kig forbi deres Facebookside for gode ideer! 

Efter maden gik drengene atter ud og trick & treat'ede - der kom også virkelig mange børn hjem til os - vi var klar med snolder! 



Desserten bestod af Kirkegårdsmousse med gravsten! 


Da gæsterne var gået, gik August, min mand og jeg udenfor. Vi ville bruge det sidste tøris på fede billeder! August hoppede i sit Jedikostume fra Disneyland, og så blev der ellers kæmpet i røg og damp, simpelthen så sjovt! 



Det var slut for årets halloween, nu venter julen snart!

Smil fra Mia 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...