tirsdag den 12. juli 2016

Underholdning på flyveturen

Vi har netop været 11 dage på Maderia. Turen dertil startede kl. 8.00 og sluttede kl. 19, hjem var det kl. 4 og hjemme kl. 16, så det var en lang tur med især Vibe. Turen derned gik over al forventning, nok også fordi dagsrytmen ikke blev ødelagt, men hjem var lidt mere hård, og forældrene var også noget mere trætte, eftersom de stod op kl. 3. 

Vi har fløjet syv gange imens vi har haft August (7,5 år), men fløj ikke før han var knap tre år første gang. Vibe var kun 5 måneder første gang hun fløj, men det var kun til Paris, og da var mors arm underholdning nok. Så inden vi skulle rejse, spurgte jeg mine Instagramfølgere, om de havde nogle gode råd til underholdning til især en etårig. Og det havde de!

Her kommer en lille liste over hvad vi havde med, måske andre kan bruge idéerne også!

En ny papbog



Denne søde lille bog, har små huller, hvor dyrene siger "tittebøh", den var Vibe ret vild med. Købt hos Ønskebørn til 50 kr. 

En lille tegnetavle



Denne lille tegnetavle fik Vibe (og August) lang tid til at gå med. I starten vidste hun slet ikke hvad hun skulle, men da vi fløj hjem, havde hun helt styr på det. Købt i BR til 50 kr. 

En pose duplo



Vi havde en lille pose med Duploklodser med, det var som altid et hit. Især dyr og mennesker der kunne leges rollelege med. Som en bonus, så var denne pose et stort hit ved poolen!

En dvd-afspiller



Denne dvd-afspiller købte vi for nogle af fødselsdagspengene, vi havde en til August i sin tid, og det var også et hit hos ham. Hos Vibe kørte der mest Teletubbies på, og den var fin både i bil og fly. Købt over nettet af manden. Denne kan dog ikke låses, det kunne den gamle vi havde, hvilket var smart, så små fingre ikke hele tiden stopper filmen ;)

En lille fotobog



Aftenen før vi skulle afsted, lavede jeg en lille fotobog - sådan en lavede jeg også til August, da han var lille, den brugte jeg bare lidt mere tid på, hvorfor den var noget finere! Men! Denne lille fotobog, var en stor succes for Vibe, som bladrede den igennem mange gange. Der var billeder af os fire, mormor, morfar, farmor, farfar og olderne. Jeg havde printet billeder på alm. papir, og lagt karton imellem de to billeder før de blev lamineret, to gange hver side. Til slut fik den huller og et bånd i hvert af disse. Nemt og så giver det anledning til mange fine snakke lang tid frem. 

En lille klistermærkebog



Vi tog en lille notesbog fra skabet og fandt en masse små klistermærkeark frem. Det hittede virkelig. Klistermærkerne blev sat på hænder og flysæder osv. for så at blive fjernet og sat i bogen. Nemt og billigt og pænt underholdende. 

En snackboks



Vi havde små snackbokse med diverse gode sager med til begge børn. Hovedsageligt tørret frugt (tranebær, rosiner, papaya, abrikoser) men disse majsringe fra Semper var det allerstørste hit hos Vibe! Vi havde lagt en lign. omgang snackbokse i bilen, så da vi ramte Hamborg, og havde tre timers kørsel hjem, så var der lidt nyt at byde dem begge!

Tålmodighed & kærlighed

Vel nok det allervigtigste at have med på sådan en dagsrejse!

August er verdens nemmeste at rejse med, brokker sig aldrig! Han sad med sin iPad nærmest hele vejen, og byggede diverse minecraftvidundere! Og som skrevet så var Vibe virkelig også super nem, og sov to lure hver vej i mine arme. 

Det var min lille guidé. 
Smil fra Mia 

1 kommentar:

  1. åh madeira er skøn, hvor boede I nord på eller i Funchal?

    virkelige gode ideer til rejse med børn, tegnebrættet og klistermærkerne er jeg specielt vild med, plads til kreativitet uden at svine.

    en anden god ting kan være div plastik dyr, lidt i stil med lego posen.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...