onsdag den 11. november 2015

Sådan handler du på eBay

Jeg har fået en del henvendelser angående handel på eBay. Derfor kommer her en lille billedguide.

Efter guiden viser jeg nogle af mine køb frem og giver links dertil.

1. Download først Appen eBay

2. Nu skal du oprette din konto, her skal du bruge PayPal el. Visa. Ikke alm. Dankort.

3. Når du har oprettet din konto, kan du gå igang med at handle. HUSK, at handle for under 80 DKK (fragt kommer oveni)! Så slipper du for at varerne bliver taget i tolden, og dermed kan blive meget dyre. Er der noget du ønsker eks. to af, men beløbet så kommer over 80 DKK, så bestil af to omgange.

4. Startbilledet ser således ud:


4. Under aktiviteter, kan du se, hvad du fornylig har søgt på:



5. Når du søger, kan det være en god idé, at bruge mange ord. Se eksemplet herunder, hvor jeg søgte på new years eve. Der kunne jeg også have søgt på new years eve party props.

Den øverste pris, er varens pris, den står altid med DKK xx,xx. Hvis der er porto på står det nedenunder med +DKK xx,xx. Det er vigtigt at være opmærksom på, da prisen jo ikke må overstige de 80 DKK.



 6. Sorter og definer din søgning. Her har jeg valgt at søge efter laveste pris først. Så vil du opleve, at der kommer en helt masse øverst, til nærmest ingen penge, men det er budrunder. Det har jeg ikke prøvet før, og ved heller ikke helt hvor sikkert, jeg synes det er. Måske du ved noget om det??


Under Refine kan du definere endnu mere i søgningen. Hvis du ex. vælger Bying Format...





7. Der er tre forskellige måder man kan handle på:

a. med bud
b. med fragt (her har jeg bare skrevet en ind)
c. fragtfrit

Hold øje med disse tre HVER gang du handler!


8. Når du har fundet den vare, du ønsker at bestille kommer dette billede frem. Tjek  leveringsdatoen. Vælg derefter farve/motiv/model hvis der er mere end en slags. 

Nogle gange hvis noget virker for billigt til at være sandt, kan det skyldes, at sælger har lagt en billig ting ind på listen. Så hold godt øje med prisen, når du har valgt modellen. Ex. Du vil købe en kjole til 5 kr.!! Men når du så har valgt den koster den 50 kr. Men det var også muligt at vælge et hårbånd på listen, det koster 5 kr. De er smarte er de 😜. 


9. Vælg antal du vil købe. Husk at totalbeløbet (uden fragt) ikke må komme over 80 kr. 


10. Et voila! 



Link gerne til dette indlæg eller min Instagramprofil @mammamiasverden, hvis du benytter dig af min guide.

Jeg har Bl.a. Købt nedenstående. 
Tjek søgeordene:






Smil fra Mia 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...