onsdag den 25. februar 2015

Kreaklub og Hæklerier

For tre uger siden startede jeg en lille kreaklub op her i byen. Noget jeg gerne har villet gøre længe. Vi havde en super hyggelig aften, og der blev nørklet med både garn, symaskiner og papir.




Jeg havde fundet lidt garn frem i håbet om, at en af de andre piger kunne vise mig hækleteknikker. Jeg fik vist fast masker og indtag/udtag. Men den aften var der ikke ro nok til at jeg kunne fordybe mig i det :) Jeg prøvede de næste dage at lege med det, og fik allerede succes på dag to. Der fik jeg nemlig lavet denne kugleranke til vores kommende lillesøster.



Om fredagen tog mine drenge igen i år på skiferie uden mig, og jeg havde derfor en uge alene hjemme. Der blev hæklet igennem, og jeg fik lavet både vimpelranke og en MylittlePony, på bare en weekend. Inden ugen var omme var der også hæklet et lille kaninhoved, som skal blive til en nusseklud til lillesøster.





De følgende to uger har jeg hæklet endnu en pony, som dog ikke er syet sammen endnu, endnu et kaninhoved, en Kay Bojesen fugl, en regnbuevimpelranke, en cupcake og et Legokort. De sidste to er freestylet ;-) Så hey, det er da egentlig meget godt gået - ikke?

 
 





Jeg er SÅ glad for, at jeg endelig knækkede hæklekoden, og jeg er dæleme stolt af mig selv, at jeg egentlig bare ved at få vist det kort en aften, har lært mig selv det efterfølgende!

Smil fra Mia

5 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt :) og sikke sej du allerede er blevet. Og fedt med en ny kreaklub til dig - keg er stadig med i din den "gamle" som efterhånden er flere fra Frede som jeg - og Middelfart

    SvarSlet
  2. Aller først! Kæmpe Tillykke med den lille ny på vej :) måtte lige lidt tilbage på bloggen, for havde da lige misset dit fine julekort med afsløringen ;) og spændende med en kommende lillesøster :)

    Og så er du altså for sej til det der hækling, du har givet mig totalt baghjul :) :) jeg forsøgte at lære det for et års tid siden men kom aldrig videre end det - nu bliver jeg simpelthen nødt til at gøre et nyt forsøg ;) skønne sager du har fået tryllet frem :)

    SvarSlet
  3. Tillykke med den kommende familieforøgelse! Jeg havde sørme også lige misset det tidligere indlæg. Så ser I for alvor frem til forårets komme :)

    SvarSlet
  4. Hvor er du gået amok - så fedt at du har fået gang i hæklenålen. En dag når jeg bliver lidt mere tålmodig, vil jeg også lære det.
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
  5. Hold op hvor er du god!! Jeg lærer det bare aldrig :(
    Jeg så godt ponyen på instagram. Den er virkelig fin.
    Hilsen Mette

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...