søndag den 27. april 2014

LEGOværelse

Når man kommer hjem fra sygehuset uden sit barn, er der mange ting i huset, der pludselig gør ondt og er svært at se på. Bl.a. det fine babyværelse, vi havde lavet til vores lille Villads. Vi besluttede allerede en af de første dage, at det ikke skulle stå tomt og ej heller blive et "spøgelsesværelse", hvor døren var lukket. Derfor blev vi enige om, at lave det ultimative Legoværelse til August. Han har uanede mængder af Lego, eftersom min bror arbejder som ingeniør på Lego og så har jeg heldigvis ikke mistet mit tema-krea-hygge-indretnings-gen i denne her proces.

Det er blevet SÅ godt, og bliver virkelig brugt meget - en sand fornøjelse ! Kig med herunder :)




Vi har bibeholdt nogle få ting, der skulle have været Villads' - han skal stadig være med selvom han ikke er her fysisk! Bl.a. Eventyrlampen og loftslampen. Det lange stofbanner er et August fik da han blev to år - helt unikt at have, og meget dekorativt.

 
Det originale Legobyggebord fik vi af vores venner, de var ved at køre det på genbrug.
Vores held det ikke var nået at komme derhen, for det er virkelig et super byggebord!


På væggen har August og jeg sat Legowallstickers op - sjovt at "bygge" Lego på den måde. Chimakasserne er helt geniale til sortering, da der er små opdelte rum i nogle af dem.


Fabulandfigurerne havde jeg købt til Villads, de får også lov at være med selvom han ikke er her.


Små fine cykler med skønne detaljer.


Hylden med alle minifigurerne havde jeg også lavet til Villads - til hans Fabuland, men den er jo også genial til minifigurerne. Det er nemt at lave; en af de gamle ikeabilledhylder (dem i rigtig træ - har jeg brugt) males, vendes på hovedet, så limes der små legobyggeplader på - ét voilá!


Vindueswallstickerne er også super sjove - de kan ses udefra, da de klistrer på forsiden.


Kæmpe papfigur med lys i den grønne "lampe". Sjov og ret unikt at have sådan en!



Plakaterne har vi en del forskellige af - så de kan løbende skiftes ud. De er alle fra Ønskebørn, som ofte har dem gratis til kunderne.



Retrotaburetterne er jo som skabt til det her rum - de har fået Legowallstickers på og ligner nu de nærmest er købt på Lego :-)



Legonavneplakaten lavede jeg fra bunden - sjovt at bygge navnet. De kan købes i shoppen HER.


Kaj ovenpå hylden var Augusts første bamse, den var med i vuggen på sygehuset. August har givet Villads kys og kram med den, så den er også særlig for os alle, og den våger nu fint over værelset.
 

Håndaftrykket på vinduet er Augusts ;-) og det skeptiske Legohoved er vist træt af at have en dame stående på hovedet ;-)


Og se så lige hvad der står her... Skoletasken! Min store dreng skal simpelthen starte i skole til august! Pyha! Han var med sin onkel i Legoland og efterfølgende i personalebutikken for at vælge skoletaske! Dét var en SEJ dag!


Det er stadig svært at tænke på, hvad værelset skulle have været brugt til, men det er nu også dejligt at vide, at min store dejlige dreng, nu stolt kan vise sit mega fede værelse frem, når nu ikke han kan vise lillebror frem.

Vi øver os i at finde lykken - også selvom det er svært ! MEN vi giver ikke op!
Det her værelse har været en god måde at vende en dårlig situation til en positiv - og det er heldigvis sådan vi er indstillet - vi arbejder os igennem det her - men hold nu op, det er hårdt arbejde!

5 kommentarer:

  1. Hold nu op hvor er det bare mega gennemført og fedt - det må have taget lang tid at samle alle de små ting!

    Frygtelig sorg I må igennem, håber og krydser det bedste for jer alle.

    Klems.

    SvarSlet
  2. Det er da et superskønt rum I har fået lavet til Augusts lego (som, hvis jeg kommer forbi med Alba igen, jeg nok skal holde hende ude af - Hun er lidt af en kaosmagnet)...
    Så er det kun lige et par måneder de når at gå i børnehave på samme tid - Alba starter deroppe her til den 1. juni...

    Jeg tror I har helt ret i at det er bedre at have noget af det fremme stadigvæk, selv om det gør ondt - Jeg er sikker på det er meget bedre end at prøve at gemme det og jeres følelser omkring tabet af Villads...

    *Knus*

    SvarSlet
  3. Når, det nu ikke kunne være anderledes, så synes jeg, at det er et dejligt værelse og en god måde at bruge det på :o)

    SvarSlet
  4. Det er bare det mest fantastiske Lego værelse jeg har set!
    Midt i jeres store sorg er det godt at I har kunnet bruge værelset til noget postivt, og at der er små minder om Villads der inde.
    Tænker på dig,
    kh Siri

    SvarSlet
  5. Hvor er det bare et helt fantastisk gennemført og lækkert værelse. Virkelig brugbart til August og ikke "bare" et pynteværelse. Jeg er meget imponeret over jeres kamp for og evne til at vende denne umenneskelig hårde tid til noget positivt. Kram fra Mette

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...