mandag den 20. maj 2013

Bord dæk dig - Pinsebrunch

I dag har vi haft den hyggeligste dag med rigtig gode venner. Vi havde inviteret til pinsebrunch, som fortsatte helt til aften.



Her ses bordet inden maden kom på. Denne gang har jeg brugt den fine voksdug fra Rema1000 som bunden. Deruodver har jeg dekoreret med malede ølflasker, gamle sodavandsflasker, blomster fra naboens have, hvide servietter og stel fra Rosendahl. De fine hvide/stål lysestager er fra Menu, og er nogle vi fik i bryllupsgave. Alt i alt meget enkelt; luftigt og let.




Tavlen blev dekoreret med tre af mine plakater, min ynglings forårssang og brunchbeskrivelsen. Sangen henviser også til at de gode venner der kom er tidligere naboer, hvor mændende altid fik (og stadig får) sig en øl!



Menuen bestod af almindelig brunchmad; rundstykker, rugbrød, sigtebrød, pandekager med sirup, blødkogte æg, masser af frugt, lækkert pålæg og youghurt med müsli. Hvis jeg selv skal sige det, var det ret lækkert ;-)


Sød idé: Hæld youhurten på en gammel mælkeflaske og sæt mærkat på ved hjælp af en elastik.

 
Det enkle bord fik masser af farver fra juicen, frugterne og maden.
 

Nem men sød DIY:



Denne måneds DIY er en lille hurtig en af slagsen, men som efter min mening giver et hyggeligt og fint udtryk til bordet; En bestikserviet.

 
 

Jeg knipsede det her billede af min lille hjælper, som lavede det fineste jordbær, blåbær og hindbærfad. Derudover lavede han ananasfad og melonfad. Dejligt. (og ja meget uskarpt ;-)





Håber I har haft en skøn pinse - det har vi i hvert fald.

4 kommentarer:

  1. Det ser virkelig fint og indbydende ud. Og oser af forår : ) Sikker på gæsterne har sat pris på din brunch.

    SvarSlet
  2. Det er virkelig skønt, hyggeligt, smukt, sommerligt og lækkert med så fine billeder :-)

    SvarSlet
  3. Smukt dækket bord. Jeg håber, at dine gæster nød både det fine dækkede bord og den omhyggelig anrettede frugt :-)
    /tina

    SvarSlet
  4. Hvor er det en fin opdækning, og maden ser også bare skøn ud.

    - Anne

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...