søndag den 27. januar 2013

Bord dæk dig - Breakfast for two

Januar måned har i år været kold og snefyldt. Det indbyder til indendørshygge med levende lys og varme. I denne første måned af følgeton'en "Bord dæk dig", har jeg dækket et morgenbord til to. Nuvel der sker yderst sjældent, at vi er alene om at spise morgenmad, men dette bord indbyder da til at hygge lidt mere på en søndag morgen.


Jeg har dækket bordet uden dug og ellers hovedsageligt dækket med runde former kun med undtagelse af Kubusstagen og Liebefadet. De runde former giver et blødt look og med tonerne holdt hovedsageligt i hvidt og eg, så synes jeg det skaber en lækker luksus stemning. Samtidig er bordet meget naturligt hvilket understøttes af selve bordet i eg, lammeulden og lærkegrenen, hvilket skaber en rolig & ren stemning synes jeg.


Enkelte farvebrud findes på bordet i form af frugt og juice samt de små kort.



Morgenstemningen fornemmes i lyset!
Måneds lille DIY/IDÈ er de små kort. Jeg har brugt dem helt enkelt ovenpå servietten og rundt omkring på bordet. På hvert kort er der et ord eller en kort sætning. Det kan være disse kort, der lige giver et smil på læben og samtidig giver lidt farve på bordet. De er jo super nemme at lave, og jeg har nederst indsat dem til jer, til fri afbenyttelse. En idé er også bare at klippe dem ud i tapet/karton/papir og så bruge sin Dymo til beskederne. Alternativt kan kortene bindes omkring servietten/glasset med farvet bånd eller evt. hørbånd.


Link Love lige til mig, hvis du bruger kortene.


Det var mit bud på et januarbord - breakfast for two!
Ha' en dejlig dag.
 
Smil fra Mia

5 kommentarer:

  1. Hvor ser det hyggeligt ud :D

    Sikke nogle søde små cirkler med dejlige beskeder :D god ide :D

    SvarSlet
  2. Hvor hyggeligt og overskudsagtigt - så kán det kun blive en dejlig morgen, og dag, for den sags skyld (;

    - Anne

    SvarSlet
  3. Hvor er det fint - og sikke en skøn ide med de små mærker :-)

    SvarSlet
  4. Sikke et smukt pyntet bord! Hvor er den fine vase fra?

    hilsner
    Ea

    SvarSlet
  5. Hej
    Jeg kunne vældig godt tænke mig at vide om det er koglen i har til at hænge (der findes vist efterhånden flere gode efterligninger)så ville høre om jeres er en af dem
    (undskyld hvis jeg er lidt fræk at spørge om det;)

    Vil du evt. mail et svar til mig på følgende:
    nulleri@live.dk
    (kan ikke helt finde ud af at få mail når jeg kommenterer)

    TAK

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...