søndag den 28. oktober 2012

Om at ønske sig et barn! + GIVEAWAY

Det er ingen hemmelighed, at vi gerne vil have et barn mere, og dette ønske er især blevet forstærket efter den barske oplevelse i foråret! Det der var så nemt de første to gange er bare slet ikke nemt længere! Men sådan er livet, og jeg er ved at finde ud af at fungere i det.

For nogle dage siden havde min mand og jeg en snak om emnet, og jeg mindedes en gammel veninde, som havde et SOS barn. Manden og jeg talte om, at det jo kunne være, det var noget for os også!

I går kom der så en mail, sådan en hvor man tænker, at det må der have været en mening med!

Det var nemlig SOS Børnebyerne, som ville donere er barn til mig og min familie. Et barn på Augusts alder! Jeg blev så glad, følte virkelig det var "Meant to be" for os og takkede straks ja!

I en SOS-børneby bor forældreløse og udsatte børn sammen med deres nye familie og sammen med en SOS-mor, der har viet sit liv til børnene. Hun erstatter på sin vis en ”rigtig” mor, og er et godt alternativ, når der skal holdes af og holdes om. SOS-moderen er der for barnet. Hun giver barnet kærlighed, respekt, tryghed, opmuntring og omsorg. Hver dag. Hun er SOS-familiens omdrejningspunkt. Hun sørger for at børnene får en god opdragelse og hjælper dem i rette retning.  SOS-moderen er den trygge base for børnene. Som i de fleste familier holder børnene kontakten med deres mor og søskende hele livet.




Da August og jeg samlede ind til Red Barnet for nylig, fik vi gang i en snak herhjemme, som stadig kører. En snak, som vi mener er ualmindelig vigtig at have med sit barn. Nemlig, at ikke alle børn i verden har det lige godt, og hvordan vi som familie kan hjælpe nogle til at få det bedre. For vi er nemlig af de overbevisning, at selv små tiltag kan være med til at ændre noget for andre. Det kan være i dagligdagen eller ved indsamlinger og andet. Det ved de faste følgere af bloggen helt sikkert, da jeg jo har lavet flere tiltag til at hjælpe andre tidligere. Nu kommer vi til at få os et SOS-barn, som vi uden tvivl vil følge mange år ud i fremtiden, og vi glæder os til at få mange flere snakke.


Nu får en heldig blogger også muligheden for at få denne vigtige snak med sit/sine barn/børn, for en blogger kan nemlig vinde et SOS abonnement på 1 år.

Her vil jeg dog gerne, at dem der melder sig til konkurrencen begrunder deres ønske om at vinde, og så trækker jeg og min mand den ud, som vi synes er den helt rigtige! Altså er konkurrencen åben for alle, læg blot en begrundet kommentar her i indlægget til hvorfor netop du/I skal have lov at vinde. Vi trækker lod den 3/11 '12 !

OBS! Der må naturligvis gerne skrives en kommentar til mit indlæg - også selvom man ikke ønsker at deltage. I det tilfælde, kan man bare lige skrive, at man ikke vil deltage.

Vinder du ikke, men kunne du også tænke dig, at blive fadder til et SOS barn, så kan du læse mere lige HER. Det koster kun 7 kr. om dagen at hjælpe et barn til et bedre liv!


Smil fra Mia

5 kommentarer:

  1. Jeg kunne godt tænke mig at gøre mere. Vi "har" allerede et plan barn i Kenya. Men pengene er små og 200 kroner om måneden er meget lige nu(på to gange su).
    Jeg vil så gerne lære min datter på 1 år at der er mennesker andre steder som har det svært og at man altid skal hjælpe hvor man kan :) om et år satser jeg på at vi har så meget styr på finanserne at vi vil kunne fortsætte med at have et lille sos barn :)

    SvarSlet
  2. Man må selvfølgelig også gerne skrive en kommentar til indlægget uden at man ønsker at deltage i giveawayen. Bare noter det i kommentaren.
    Smil fra Mia

    SvarSlet
  3. Blot en kommentar
    Da jeg gik i skole (for mange år siden) havde vi i klassen et SOS-barn i Indien, jeg tror at vi startede med det i 4. eller 5. klasse. Vi betalte så vidt jeg husker 5 kr hver om måneden. Og det gjorde vi så lige til vi stoppede med folkeskolen. Vores klasselærer fortsatte så med at betale til barnet var færdig med sin skolegang.
    Det syntes jeg var en fin måde at sprede budskabet til mange på.
    Og det er noget man husker, selv så mange år efter. Jeg gik ud i 79 ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg skriver også blot en kommentar.
    Jeg er nemlig allerede fadder hos sos børnebyerne. Jeg har været det i mange år og min (engang) lille fadder-søn er efterhånden næsten voksen.
    Jeg synes, som du, at det er så utrolig vigtigt at hjælpe hvor man kan. At blive fadder er en af de mange gode måder.
    Her i blogland er der også netop nu to julegaveindsamlinger igang til hospitalsindlagte børn (der er links til begge på min blog), som også en skøn mulighed for at gøre noget virkelig stort (virkelig let) for et andet menneske.
    Dejligt indlæg og giveaway! : )
    Hilsen Anna

    SvarSlet
  5. Hvor er det skønt at læse et indlæg, som dette. Det er så vigtigt at vi tager ansvar for hinanden og for de børn i hele verden, som ikke selv har familier til at gøre det. Jeg synes at det er en flot gestus at give et fadderskab væk, men det er en gave med forpligtelser, for den, som vinder, skal jo være indstillet på at fortsætte sponsoratet fremover. Det må ikke gå som med de mange sommerhuskatte, som har velvillige mennesker hele sommeren, men ingen til at tage sig af dem om vinteren.
    Jeg håber virkelig at I finder en værdig vinder af den store glæde det er at følge et barn og bidrage til deres opvækst. Vi er allerede engageret i et børnehjem i Ghana, og deltager derfor ikke i opløbet.
    MVH
    Rikke
    www.havenr18.blogspot.com

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...