søndag den 21. oktober 2012

Barndom!

I sommers på en smuk dag og aften var vi til sommerfest i Augusts børnehave.
Alle børnene havde øvet og øvet sig på sangen 'Barndommens Land', som de skulle synge for os forældre. August lærte den hurtigt udenad og siden har vi sunget den meget sammen. Teksten er uendelig smuk og giver mig altid gåsehud. Nogle aftener får August lov at høre den mens han falder i søvn. I aften var det sådan en aften. At sidde ved siden af og se ham falde til ro imens man lytter til teksten og den stille melodi... Det bliver jeg ALDRIG træt af.

Luk øjnene og nyd sangen!
Sov godt Blogland!

Se "Povl Dissing og Benny Andersen - Barndommens Land" på YouTube


7 kommentarer:

  1. Åhhh er også bare helt vild med den sang, den minder mig sådan om min kære afdøde far, som desværre døde alt for tidligt her i januar. Men han elskede netop denne sang, og sang den altid i hans restaurant, imens gæsterne sad og spiste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke dig en fantastisk sød historie! Tak fordi du delte den!

      Slet
  2. Det var en dejlig sommerfest i Børnehaven med mulihed for at nyde denne herlige sang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var det virkelig. Hyggeligt at du sådan skriver til mig Christel. Smil fra Mia

      Slet
  3. Jeg måtte jo lige spille den og straks kom min søn og sagde: "kender du den mor? Den kender jeg også oppe fra skolen." Der kan man bare se, det vidste jeg ikke engang at de sang den deroppe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Må lige trække på smilebåndet ;) selvfølgelig synger vi i den danske folkeskole ;) haha. Super sød kommentar fra dig :) dagens smil.

      Slet
  4. Hvor er det det bare en fin sang :-)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...