fredag den 17. juni 2011

Olivenglas - afsløring

Som lovet (bare lettere forsinket), kommer afsløringen af, hvad jeg skulle bruge hele 10 glas til. Tak for de sjove og gode forslag !

Jeg så Lisbeths super skønne opskrift på hybenrose-sirup den anden dag, og så stod det pludselig lysende klart, hvad de kære pædagoger i Augusts vuggestue skulle have som "TAK fordi I har været så fantastisk søde ved vores dreng"-gave.

Min kære mand og min dejlige dreng kom med på tur til stranden, hvor de hyggede med at kaste sten i vandet, gik på sten og sad på en træbro og så roerne sejle frem og tilbage. Alt imens de hyggede gik jeg og nød dem på afstand oppe i hybenbuskene. Jeg plukkede et hav af blomsterblade.


Jeg ændrede en smule på opskriften og kogte en halv vaniliestang med pr. portion, men brugte også stadig lime, som gjorde, at sirup'en ikke blev for sød.

Til den første portion jeg lavede, brugte jeg citron istedet for lime. Det kom der disse glas/flaske ud af.


Jeg havde en plan om at de små glas, som jeg i forvejen havde, skulle udgøre indpakningen til de søde pædagoger. Men ak - disse glas kunne man ikke få i Føtex længere, selvom de har haft dem længe. Min tre små glas er købt for 7-8 år siden. Nå men så må man jo sadle om - og der kom de gode (og må jeg sige, møgbillige) olivenglas så ind i billedet.

10 stk. indkøbt - to nye portioner hybenrose-sirup kogt og hældt på glas.


Så fandt jeg noget retrostof frem fra gemmerne, som da i den grad ligner, om ikke andet, så passer det til sommerstemningen, der i den grad kommer frem i disse glas.



Jeg har lavet en fin etikette, som skal rundt om som afslutning.

Augusts primærpædagog får en gave, kun til hende. Men da de andre 9! pædagoger/medhjælper/studerende, bare har været så skønne og i den grad været gode til at takle og hjælpe August og os igennem alt den sygdom, og det der følger med til det, så istedet for en lille blomst, så får de nu blomstersirup lige til at pifte is, kager, pandekager og lign op med. Kan også blandes med vand og drikkes som det er.

11 kommentarer:

  1. Super god gave til dem :) Og dejligt at de har været der til at hjælpe.

    SvarSlet
  2. Skidegod ide! (Jeg er sådan en der HADER at få blomster!) så jeg er da helt vild med din ide. Det skal de nok blive glade for :)

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare en sød gaveide - både gaven og anerkendelsen bliver de rigtig glade for!

    SvarSlet
  4. De små glas kan ellers købes i tiger og søstrene grene ofte (i Århus kan de købes i tiger for tiden) - bruger dem selv som kryderi-glas og køber nemlig jævnligt nye (:

    SvarSlet
  5. Hvor er det en god og flot gave.....den kommer til at vække jubel :-)

    SvarSlet
  6. Kom lige forbi din fine blog - og læser nu med fast. :-)

    Sikke dog en fantastisk sød gaveidé - det har de helt sikkert aldrig prøvet før.

    SvarSlet
  7. Mums....smid du lige et glas i min retning ;-)

    K.H June

    SvarSlet
  8. Sier du det så når det har kort eller hvordan bliver det så fint ikke klumpet? :)

    SvarSlet
  9. Nåhh så det var ikke vaser du skulle lave... Det var jeg ellers 100 på....men altså hvor er det bare en super sød gave. Slet ikke itvivl om at de vil sætte stor pris på den :-)

    Hvad skete der så med alle de (...ækle) oliven ???

    SvarSlet
  10. Jeg har faktisk lige selv været ude og plukke og skal lave en portion i aften. God idé med vanillien :) mums for en lækkerbisken, kan slet ikke vente nu.

    Rigtig god idé!

    SvarSlet
  11. Ej piger hvor er I bare søde! Tak for de dejlige kommentarer.

    Smil fra Mia

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...