onsdag den 15. september 2010

BLOGUDFORDRING #4 - Homemade by Quie

Det 4. indlæg fra min BLOGUDFORDRING kommer fra Tina aka HomemadebyQuie


********************************************************************************
Hej Mia

Allerede da jeg sad og læste indledningen, begyndte mit hoved at udtænke forskellige idéer - vi har desværre ingen børn selv, men jeg vidste at nogle af vores venner ventede en lille pige, så det skulle være noget til hende. Nærmest to sekunder efter fik jeg idéen til børnesangen "se min kjole".

Jeg stillede også et 4. krave at jeg kun måtte bruge mine allerede købte stoffer = mine rester.



Jeg skal have tingene visuelt, derfor tegner jeg altid inden jeg begynder at sy noget som helst, så hvert vers blev tegnet op i rigtig størrelse. På den måde kunne jeg se om det fungerede eller der skulle laves ændringer, men jeg brugte også tegningerne som skabeloner da jeg klippede stof ud.

Hvert vers er syet på i hånden. Resten såsom indramningen i kjolens farve og ydrekanten er syet med maskine.

Forsiden, pladevat og bagsiden er samlet på den patchwork måde som jeg har lært (først sat sammen med nåle og derefter riet sammen med udglatning hele tiden, for at udgå buler og folder).

Tilsidst da hele billedet var syet sammen quiltede jeg rundt om alle kjolerne og hvad jeg ellers syntes for at skabe en effekt.

Da det er et ophæng har jeg påsyet en løbegang i hånden på bagsiden, hvor der skal en pind igennem så billedet kommer til at hænge pænt på væggen.

Så mit bidrag til blog udfordringen: børnesange, blev et patchwork ophæng med seks vers fra sangen "se min kjole".

Hilsen Tina, Homemade by Quie













 
 
TAK TINA FOR DET HELT FANTASTISKE TÆPPE!! JEG ER SLÅET OMKULD AF DIT STORE ARBEJDE - WOW!
 
Smil fra Mia

1 kommentar:

  1. wow hvor blev det bare flot og sikke da en fantastisk ide :)
    KH Micha

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...