onsdag den 15. september 2010

BLOGUDFORDRING #3 - Krudtuglens mor

Her kommer det 3. indlæg fra min BLODUDFORDRING. Det er fra Christina aka Krudtuglensmor

*********************************************************************************
Hej Mia!
Så er mit projekt færdigt! Jeg har lavet et sangtavle-maleri!
Inden projektet; da det fine emne var børnesange, kom jeg til at tænke på at jeg ikke synger så meget herhjemme, som jeg gerne ville. Tror det handler meget om, at jeg ofte får sunget de samme om og om igen, og derfor kører lidt træt i det! Men så kom jeg i tanke om, at da jeg var i praktik i en vuggestue, sang vi meget og jeg kan derfor faktisk rigtig mange sange når det kommer til stykket!

I vuggestuen havde vi en sangtavle, med laminerede billeder af ting/dyr fra børnesange og så kunne børnene pege op på den tavle og på den måde vælge hvad man skulle synge. Og således blev vi også selv mindet om de sange vi kunne synge!
Så derfor fandt jeg på den ide at lave et maleri, med dyr og ting fra nogle rigtig gode børne-/ vuggestuesange og samtidig holde en rød tråd i maleriet :)

Sange jeg har malet ting udfra:
"Jens Petersens Ko"
"Falkemand" (Brandbilen)
"Oles nye autobil",
"Jeg kører i min lille bil", "Jeg hamrer, jeg hamrer, jeg bygger mig en bil..."
"Mariehønen Evigglad"
"sur, sur, sur lille bi omkring"
"Hjulene på bussen"
"Jeg har en flyvemaskine"
"Solen er så rød mor"
"Sommerfuglen, sommerfuglen flyver rundt i stuen",
"På et lille grønt blad, lå en larve grå"
"Højt, højt, højt i et æbletræ"
"Se den lille kattekilling"
"Jeg er en lille blå ballon"
"Bumletoget kører", "Se det lille tog", "Jeg tager med toget ud på landet"

Jeg har fundet inspiration og billeder på google, og har derefter tegnet med frihånd på maleriet med en neonpink tusch, og malet med akrylfarve blandet med vand! Jeg synes det giver et dejligt akvarel-lignende udtryk!
Maleriet skal hænge på Lunas kommende værelse! Allerede nu er det blevet brugt flittigt, ja har nærmest følt mig som en levende jukebox her i weeekenden ;)
Tak for den fede udfordring!
Mange hilsner Christina!


TAK CHRISTINA FOR DEN SUPER SUPER FINE SANGTAVLE! LUNA ER EN HELDIG PIGE AT FÅ SÅDAN ET SKØNT MALERI PÅ SIT NYE VÆRELSE!

Smil fra Mia

1 kommentar:

  1. Sikke et sejt maleri wow.. og rigtig rigtig god ide ;)
    KH Micha

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...