tirsdag den 24. august 2010

Oprydning i hoved og rum

Jeg har et lækkert krea-rum! 12 m2 stort med vindue og 2 skabe og en reol. Der er et langbord og en stol.
MEN... jeg har ikke kunne se ud af vinduet, sidde i stolen, åbne skabene og kreere ved bordet i lang tid!! For det er RODET!

Ja det er ikke rod som nogle af jer af andre viser frem!! Nej det er RODET!

Jeg er et rodehoved, men kun på det værelse - resten af huset er faktisk lækkert! hehe!

Da vi flyttede ind var det opmagasineringsrum, så blev det ret hurtigt til mit kontor. Jeg var studerende og havde billedkunst som hovedfag på det tidspunkt. Needless to say; der var malesager überalles! Men jeg har altid været kreativ, så der var også pap, papir, sakse, dimsedutter og meget andet. Dog var det ret hyggeligt derinde. Så fik jeg håndarbejde og straks blev rummet fyldt med alt indenfor dette fag også. Needless to say; det var ved at være liiiidt proppet. Pyhh så kom August til verden, og hele hans værelse, som indtil nu havde været opmagasineringsrum røg nærmest ind til mig. Der gik noooget tid før det igen var pænt. Derefter fandt mine forældre på, at de mellem 12 og 20 flyttekasse jeg havde med minder på deres loft skulle ryddes og jeg måtte derfor i gang med en ALVORLIG oprydning ude i garagen. Alt muligt røg på lossepladsen, såsom samtlige bøger inkl. kladdehæfter fra 10 års skolegang (kender du typen??), noget røg på loftet og noget røg på mit værelse.

Nå så blev jeg færdiguddannet og begyndte på job som lærer. Need I to say it?? (jaja - jeg er også engelsklærer, men derfor kan man jo godt bruge sproget lidt sjovt, ik´?); der kom endnu mere rod på værelset. De sidste 3 år har det sådan lidt on and off været rodet eller total hyggeligt. Men da jeg så blev sygemeldt og efterfølgende fyret for et par måneder siden, så fik jeg alle mine (mange) sager med hjem fra skolen, og ja nu er det bare så uoverskueligt.

Det har fyldt uendeligt meget i mit hoved, men jeg har ikke haft energi og overskud til at gå igang med det. MEN men men!! I dag kom jeg i sving. Jeg har ryddet alt mit stof på plads i skabet. Smidt et helt hav af pap, papir og plast ud. Ryddet alle skolesagerne sammen og sat dem ud i vores opvarmede skur (der må de så stå til jeg igen har job). Jeg har langt igen - men jer er godt igang! Og målet er, at det er færdigt i denne uge - så jeg kan kreere med glæde derinde igen.

For når man som jeg har været langt nede med stress, så gør man alt hvad man kan, for at få så meget glæde ind i hverdagen som muligt!

Roder du også? Jeg gør i både hoved og rum - men nu skal det være slut!!

Smil fra Mia

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg veeeeldig godt igjen her :o)

    Jeg har også insett at rydding må til for at jeg skal bli fornøyd, men kroppen min tillater desverre kun litt av gangen. Men det blir da litt bedre for hver dag hos meg også :o)

    Lykke til med ryddingen videre!

    SvarSlet
  2. Jeg roder rigtig meget - men det værste er nok, at jeg ikke har mit eget rum. Så kan du nok forestille dig hvordan vores stue ser ud :) Vi bor 2 voksne og 2 børn på 72 kvm ... Glæder mig efterhånden til noget større!

    Ha' en dejlig dag og nyd overskudet når der er ryddet op :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...