tirsdag den 29. juni 2010

At miste sig selv

Igennem det sidste år har August været syg med MBL-Mangel. Det har tæret MEGET hårdt på os som familie og jeg har flere omgange været sygemeldt med stress. Det er en meget lang og kompliceret historie, som jeg pt. ikke har overskud til at gå i detaljer med, men der kan læses mere HER.

Vi har siden december kæmpet en ulige kamp med kommunen om at få hjælp, en hjælp som man i andre kommuner yder uden at blinke, men som de her i kommunen nu har afvist to gange, og nu køres sagen af min fagforening imod statsforvaltningens ankestyrelse. Vi ønsker tabt arb.fortjeneste og evt. overlov med fuld løn. Det skal siges at jeg er ansat ved kommunen som lærer (til grin de ikke vil hjælpe deres egne ansatte).

I dag var jeg til møde for 2. gang på min arb.plads, og i dag blev jeg så afskediget. Det er et meget hårdt slag, for når man som jeg pt. i den grad ligger ned, og samtidig gør alt hvad jeg kan, for at tage mig af mine syge dreng, selv komme ovenpå psykisk, kæmpe for at min mand og jeg kommer godt igennem dette frygtelige år og endelig også kæmper mod en umulig kommune - ja så er en fyring ikke lige det, man har behov for.

Jeg fik dog afvide, at de synes jeg er en fantastisk lærer, og at de er virkelig kede af at det måtte ende sådan, men for dem er det ren økonomi. Det må jeg jo så se om jeg kan bruge til at komme videre - men lige nu virker ALT uoverskueligt!

Jeg har indtil videre brugt bloggen her positiv. Brugt den til det jeg er god til - det kreative. Til det jeg elsker - min familie. Men i dag var jeg nødt til at komme ud med det her. Føler på en måde jeg har mistet en del af mig selv - min læreridentitet. Mit selvværd og min selvtillid er forlængst røget - så hvad er der snart tilbage af den evig glade Mia??

Har I også oplevet uoverskuelige situationer? Og hvordan søren kommer man igennem dem?

6 kommentarer:

  1. Pyha, det er jeg ked af og høre. Kan godt forstå det er en virkelig hård tid, og når du så samtidig bliver fyret, er det klart det er svært og se lyset forude. Jeg synes det er svært og komme med trøstende ord og gode råd, når jeg ikke kender dig mere end her. Men vil alligevel prøve :) For selvom du føler du har mistet meget af dig selv, ved og blive fyret, så kan det jo også være starten på noget helt nyt, en ny Mia, som har brug for og komme videre og måsket et helt andet sted hen i livet, end dér hvor du lige havde regnet med. NU får du tid til, og være der mere for dig selv og din søn, idet du kommer til og og gå hjemme (medmindre du finder andet arbejde) Prøv og se det som et tiltrængt pusterum, hvor du kan få lov til og være noget mere for dig og din familie, og hvor du kan reflektere over, hvad det er du vil her i livet *S* Håber det gav mening, og håber du kan bruge lidt af det. De bedste tanker herfra!

    SvarSlet
  2. Kære Mia
    Hvor er jeg ked af at læse hvordan det står til lige nu. Måske det giver dig lidt ro at du er fyret (ikke at det er rart, forstå mig ret), men måske du hele tiden har gået og frygtet det og alle de negative tanker bliver jo flere og flere, når du har så meget at tænke på. Jeg synes også du skal holde fast ved, at de synes du er en faktastisk lærer, det er da fedt at få af vide og jeg kan forestille mig det, for du lyder som en glad pige med masser af gode ideer. Så forhåbentlig kommer den pige snart frem igen :)
    Jeg har desværre ikke nogle gode råd, synes bare du skal passe på dig selv og din familie og kæmpe for den, som du har gjort indtil videre.
    Tænker på dig, Mette
    PS Laver snart en DIY med de der lommer, tak for rosen ;)

    SvarSlet
  3. Kære Mia,
    Puha, kan godt se der er mange ting der er imod dig. Det er altså bare øv. Jeg er selv sygemeldt med sterss, jeg har desværre ikke fundet mirakel kuren. Men jeg syntes der for mig er begyndt at ske flere positive ting så måske er det ved at vende, håber jeg også snart det gøtr for dig-
    Varme tanker til dig.
    Maria

    SvarSlet
  4. Ked af at høre om jobbet. Kender godt til noget til forløbet med et sygt barn...dvs for mit vedkommende et handicappet barn. Med puslespillet i hverdagen der skal gå op, de ekstra bekymringer, det at man meget af tiden er mere "på" end forældre normalt m.m. Håber at kommunen beslutter sig for at give jer noget støtte til at få vendt hverdagen til overskud igen. Mange knus Joan

    SvarSlet
  5. Øv øv øv!! Men som Mette skriver, så er det måske netop muligheden for at få lidt ro på det hele. Håber at det hele løser sig for jer. Start med at nyde sommeren! :O)
    Knus!

    SvarSlet
  6. Kære piger

    Hvor er I bare søde. Jeres kommentarer varmer rigtig meget - meget mere end I ved!

    Tusind TAK!

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...